Åsa Lindestams blogg: Mitt nya uppdrag

söndag 5 oktober 2014

Mitt nya uppdrag

I lördags valde riksdagsgruppen(S) mig till gruppledare för försvarsutskottet. Jättekul, tänk att få en så fin position, vilken ära att få företräda och leda min utskottsgrupp, som enbart består av socialdemokrater! Peter Jeppsson är vice gruppledare.
 
 
Vi hann hälsa på varandra, berätta lite vad allt handlar om och boka en ny tid tillsammans. Det kändes som en mycket trivsam grupp och det ska bli spännande att lära känna alla!
Från vänster Paula, Peter, jag, Alexandra, Mattias och Kalle. På bilden saknas Kent, han var på annat uppdrag just då.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Då vill jag önska lycka till, och hoppas på breda överenskommelser, byggda på en realistisk omvärldsbedömning. Försvaret, militärt såväl som civilt, anser jag är ett nationellt intresse som bör vara höjt över partigränserna. Efter den NyModerata vanskötseln av försvarspolitiken så hoppas vi nu på att man kan gå från ord till handling,. Mvh Peter

Åsa Lindestam sa...

Det kan ju aldrig bli sämre...
Tack för lyckönskningen!

Unknown sa...

Varsågod. Om det blir bättre eller sämre, får resultatet visa.