Åsa Lindestams blogg: Odenberg avgång

tisdag 11 september 2007

Odenberg avgång

Tänk att vara så långt borta och inte få vara med att kommentera när vår försvarsminister avgår! Att vara i Japan, sitta och beskåda (m) som springer in och ut, inse att nåt händer och ändå inte ens kunna blogga om det: Därför startar jag nu min mobilblogg för det ska aldrig kunna hända igen att jag inte kan uttrycka mig när jag så gärna vill!

Precis som jag uttryckte i SvD för några veckor sen tyckte alltså vår försvarsminister, numera f.d. Han insåg att det var omöjligt att administrera en budget där siffror tas ur luften utan att ha en ordentlig utredning i botten. Varför inte vänta på försvarsberedningen? Varför splittrar dessa herrar de egna leden? Jo, därför att de är inte ett team och kommer aldrig att bli det heller. Var och en har nog med sitt.

De borde gå en kurs i samarbete på grundnivå för att lära in de mest elementära kunskaper i hur grupper ska fungera

Inga kommentarer: