Åsa Lindestams blogg: Paraguay

fredag 9 januari 2009

Paraguay

Anlände till Paraguay igårkväll. Det var oerhört varmt och vår buss hade gardiner som var helt fördragna och kraftig ventilation. Efter smärre justeringar var alla inkvarterade på vårt hotell och vi fick en genomgång av landet från Eduardo som kom från Uruguay ursprungligen. Han berättade om historien för landet, men också det politiska läget. Vi är en påläst grupp, så jag tror de flesta kunde det mesta redan, men det var bra med en repetition.
Gruppen skulle ut och äta efteråt, men då var klockan redan 21.30 och jag kände av nacke och axlar så jag gick och la mig istället.
Idag ska vi träffa president Lugo och några andra från parlamentet och på eftermiddagen ska vi till ett bostadsprojekt. Projektet leds av organisationen CIPAE och finns i statsdelen Cobanados.
Vi turas om att vara värdar för vår grupp och i eftermiddag är det min tur.

Inga kommentarer: