Åsa Lindestams blogg: En tydlig början och ett tydligt slut

tisdag 10 november 2009

En tydlig början och ett tydligt slut


När jag gick i skolan hade vi morgonsamlingar. När fröken satte sig vid orgeln och vi sjöng morgonpsalmen visste vi alla att nu startar det. Vi hade också en avslutning när dagens lektioner var över som var lika tydlig.

Slås av att Försvarsmakten har samma metod och pedagogik vilken jag högaktar. När jag kommer till Karlsberg, försvarets högborg så möttes jag häromkvällen av musikkåren som spelade en välkomstmarsch. Pampigt och härligt. Vi i Försvarsutskottet träffade EUs alla ordföranden i Försvarsutskotten runt om Europa.

När kvällen var slut spelade samma killar och tjejer ett Tapto och då visste vi att det var slut för kvällen och vi åkte hem.

Tänk så bra inramning och så pedagogiskt rätt att börja och sluta så tydligt. Önskar att fler av de möten jag deltar i var på samma sätt....på bilden syns de som spelade för oss, men det var ju lite mörkt tyvärr.

Inga kommentarer: