Åsa Lindestams blogg: Aktiviteter på sista april

torsdag 29 april 2010

Aktiviteter på sista april


En spännande dag ligger framför mig: Först till Hille för att träffa deras medlemmar i S-föreningen, sen delar vi ut valmaterial i Hille. Det är en trevlig förening som fyllde 100 år förra året och jobbar på bra för att vara så gammal.
Sen hem och byta om för att åka till slottet i Gävle och träffa vår landshövding Barbro Holmberg. Hon har en god förmåga att bjuda in till mycket spännande personer och samtal. Hennes gäster brukar vara mycket nöjda efteråt och vi får en mängd bra och trevliga kontakter med såna som vi normalt inte träffar. Det är nyttigt och vettigt, vi behöver bredda vårt tänkande och nätverk hela tiden.
På kvällen ska jag till Ljusne där Söderhamns socialdemokratiska husvagn finns i närheten av firandet av Valborg. Vi serverar soppa och valmaterial. Eftersom jag bott i Ljusne i många år känns det som att komma hem och träffa alla gamla vänner. Hoppas det inte är för kallt, jag ska klä mig rejält.
En härlig dag och kväll att se fram emot!

Inga kommentarer: