Åsa Lindestams blogg: Kyrkovalet o vikten av att rösta

söndag 15 september 2013

Kyrkovalet o vikten av att rösta

Idag är det sista chansen att rösta i kyrkovalet!
Kyrkan är vår största organisation med 6,5 miljoner medlemmar. Medlemmar får rösta!
Det är av största vikt, och självklart anser jag att vi socialdemokrater är de som kan göra kyrkan bäst för framtiden. Våra värderingar tar ju med alla! Här ska inte plånboken få bestämma.

Värderingsfrågorna är viktiga! Sverigedemokraterna vill förändra kyrkan att bli mer nationalistisk, utestänga och förändra vår kyrka. De anser att kyrkan inte ska hjälpa flyktingar, inte gömma flyktingar utan ta hand om de riktiga svenskarna och deras behov. Vilka de är blir jag inte klok på.

Jag tycker att alla som vill ska välkomnas av kyrkan och alla dess aktiviteter. Allt från barntimmar till kyrkkaffe till midnattsgudstjänst.

Så därför har jag röstat-på socialdemokraterna! Gå du också! Idag!

1 kommentar:

Unknown sa...

Enligt min åsikt har Socialdemokraterna varit väldigt flitiga till att avkristna Sverige, förstår inte vad ni har i kyrkopolitiken att göra överhuvudtaget. My 2 cents// Peter