Åsa Lindestams blogg: Debatt med (mp)

fredag 24 augusti 2007

Debatt med (mp)

Efter att ha läst Peter Erikssons (mp) debattinlägg imorse i DN där han ville ha en yrkesarme ringde radion, P4 o ville ha debatt. Självklart! Han ville avskaffa värnplikten. Jag sa att jag är orolig för att våra militärer skulle kunna bli avtrubbade om de blir yrkesmilitärer som ständigt åker ut på missioner, att vårt system med värnplikt och kontraktsskrivning är bra och vi är efterfrågade som samarbetspartner på många ställen. Peter höll med, han menade inte heller att de skulle bli avtrubbade och tyckte vårt system var bra. Programledaren Dopping tyckte efter programmet att vi skulle haft mer debatt, men hur kan man det när jag övertygar att det jag säger är det bästa? Peter tyckte ju som jag i dessa frågor.
Däremot ville han prata om att ta bort u-båtar, korvetter o Jas-plan, men dit hann vi inte den här gången...

Inga kommentarer: