Åsa Lindestams blogg: Frukost i USA?

lördag 30 oktober 2010

Frukost i USA?

Det är sannerligen andra matvanor i USA än hemma i hela Europa. Idag har jag ätit ananas med scrambled eggs och bacon, druckit juice (det var gott!) och det blaskigaste kaffe jag sett någonsin, ungefär som när filtret ramlat hemma och allt vatten passerat förbi rakt ner i glaskannan.

Äter de inte frukost? Och om de gör det, vad är det då?

Vi har fått specialbeställa frukost för att få nåt över huvud taget, och mina kamrater från Italien letade bröd. Tyvärr, det fanns inget. Jag letade yoghurt. Tyvärr... nån ville ha flingor och mjölk, tyvärr, tyvärr...

Och ändå verkar det vara ett fint hotell, såg i baren att det fanns massor av flaskor (fast jag inte smakat nåt) så där är de välsorterade...hoppas på att hitta en chokladbit nånstans, så jag överlever...