Åsa Lindestams blogg: Tro men inte veta

tisdag 14 april 2009

Tro men inte veta

Ibland är han ute på gungfly, försvarsminister Tolgfors. Men jag överlåter till Försvarsutskottets ordförande och min gruppledare i försvar, Anders Karlsson, att själv berätta vad vår budgetmotion innehåller, vilket kommer att ske idag 11.00. Och jag lovar att den är modern, rättvis och effektiv. Men det kommer väl Tolgfors inte att tro...
Igår besök på Högkvarteret, full uppställning från försvaret var på plats. Efter besök i stallet där vi fick höra om historia, traditioner och stolthet fick vi en föredragning på ett par timmar med tillhörande frågor. Vi fick höra om den senaste beskjutning och vad som hände i Afghanistan, om Tchad och vad de ansåg om uppdraget, om Ledsyst och om vi kommer att stå utan system, och till sist vilken beredskap vi har idag.
Jag ville också ställa frågor, men fick inte chansen när andra fick möjlighet. Får väl inte sura för det, oftast är det jag som ställer frågor annars. Hänvisar till Allan Widmans blogg vad gäller hans frågor. Andra frågor rörde frivilligorganisationerna och dess bidrag som regeringen föreslagit ska förändras så radikalt att de inte kommer att kunna bibehålla sina medlemmar. FM ansåg dem viktiga. Det svarar väl upp till vad vi också inom oppositionen anser.

Inga kommentarer: