Åsa Lindestams blogg: Jag ger inte upp!

söndag 24 maj 2009

Jag ger inte upp!

Försvarsminister Tolgfors besvarade min fråga med ett jaså..vad gäller smygnedläggning av Ronneby och Luleå flygflottiljer. Men skam den som ger sig! På tisdag den 26 maj har jag interpellationsdebatt i frågan. Många har skrivit eller ringt om vad som händer bakom ryggen på oss i Riksdagen, om den smygnedläggning som pågår genom att föra basbataljonen från dessa flygflottiljer till Malmen utan att berätta detta för någon av oss i Riksdagen. Och det är Riksdagen som beslutar om vad som ska vara kvar eller läggas ner! Frågan är så stor så det kan inte ens Regeringen besluta om utan den måste föras till oss! Och då kan inte Försvarsmakten/Regeringen ta detta beslut!
På en flygflottilj ska det också finnas en basbataljon. Under den här mandatperioden påstår Regeringen att de inte ska föreslå Riksdagen att lägga ner något förband. Vad är det då som händer?
Om någon som läser detta har åsikter - hör av er på nåt sätt så ska jag ta upp det från talarstolen på tisdag!

Inga kommentarer: